Köpvillkor

Köpvillkoren gäller privatpersoner


Priser och betalning 

Alla priser anges inklusive moms. I kundvagnen ser du det totala priset, inklusive moms, frakt och eventuella avgifter. För att slutföra din beställning, gå till kassan och lägg din order.

Betalningsvillkoren anpassas efter valt betalningssätt och visas i kundvagnen. Vi erbjuder betalning via Klarna. Om du väljer Klarna Checkout får du upp de betalningsalternativ som kan erbjudas just dig. För närvarande kan det innebära:

  • Faktura 

  • Delbetalning

  • Kortbetalning

  • Swish

  • Direktbetalning via bank


Fraktkostnader

Fraktavgift på från 90 KR. För ej uthämtade paket tar vi ut avgifter för frakt tur och retur, samt en administrationsavgift om 300 KR.

Frakttider 


Normal frakttid är 1-7 arbetsdagar. Du kan alltid följa ditt paket med hjälp av ditt tracking nr/ kollinummer som skickas till dig så fort ditt paket lämnat oss. Om du har ditt mobilnummer inskrivet på din profil så får du en sms-avisering så fort du kan hämta ditt paket på ditt lokala uthämtningsställe. Detta förkortar din väntetid med minst en dag. En del ordrar skickas även direkt från våra leverantörer och frakttiden är upp till 14 arbetsdagar.

Avbokning / Ändringar i order 

Om du vill göra en avbeställning är det viktigt att meddela oss så fort som möjligt, det gäller även vid ändring av order. Ange alltid ”Avbeställning” i ämnesraden i ditt mail. Vid annulering av redan skickad order så får ni betala fraktkostnaderna samt en expeditionsavgift på 150kr.

Garanti- och Reklamationspolicy hos Cyclopath

Vi på Cyclopath strävar efter att erbjuda högkvalitativa produkter och bästa möjliga kundservice. För att du ska känna dig trygg med ditt köp har vi tydliga riktlinjer för garanti och reklamation. Nedan hittar du viktig information som gäller vid köp hos oss.

Konsumentköplagen

Vi följer Konsumentköplagen, som ger dig som konsument rättigheter. Här är några viktiga punkter:

  • Reklamationsrätt: Om din cykel eller dess tillbehör visar sig vara defekta, har du rätt att reklamera varan inom tre år från inköpsdatumet. Felet ska dock ha funnits vid leveransen eller bero på ett ursprungsfel. Reklamation ska göras inom skälig tid, vanligtvis inom två månader efter att felet upptäcktes.
  • Avhjälpande och omleverans: Vid ett godkänt reklamationsärende har vi möjlighet att reparera eller ersätta produkten utan extra kostnad. Om detta inte är möjligt kan du ha rätt till prisavdrag eller hävning av köpet.
  • Ångerrätt vid distansköp:

    Vid köp online har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar efter att du tagit emot varan, enligt distansavtalslagen.



Garanti

Vi erbjuder garantier på flera av våra produkter. Garantins längd och villkor varierar beroende på produkt och tillverkare. Kom ihåg att registrera din cykel om det krävs för att garantin ska gälla.

Undantag från garantin:

  • Normalt slitage (t.ex. på kedja, däck och bromsbelägg).
  • Felaktig montering eller underhåll.
  • Skador orsakade av olyckor, felaktig användning eller missbruk.
  • Installation av icke-godkända komponenter.

Öppet köp och bytesrätt

Vi vill att du ska känna dig trygg med ditt köp. Därför erbjuder vi:

Vid köp online har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar efter att du tagit emot varan, enligt distansavtalslagen.

Vid eventuell retur skall varan skickas till :

Gard of bikes AB / Cyclopath

Övre Husargatan 13
413 14, Göteborg
Org nr: 559460-1113

Skriv med  ordernumret på ett papper i  returpaket så förenklas returhanteringen. Returnerade varor skall vara oanvända och i nyskick, detta gäller även för förpackningar. Vid all kommunikation om byten/returer/förfrågningar, skriv in ditt ordernummer som meddelandeämne i mailet!

Service och underhåll

För att garantin ska gälla är det viktigt att cykeln servas regelbundet. Vi rekommenderar en första service inom tre månader efter köp och därefter årliga kontroller.

Rost och korrosion

Om inte cykeln eller dess komponenter uttryckligen marknadsförs som rostfria kan rost och korrosion uppstå beroende på användning, förvaring och underhåll.

Garantins giltighet

  • Garantin gäller endast för den ursprungliga ägaren och kan inte överlåtas.
  • Garantin ogiltigförklaras vid ändringar av ram, gaffel eller komponenter.
  • För att göra ett garantianspråk krävs ett inköpsbevis och att cykeln är registrerad hos Cyclopath.

Vid frågor eller för att göra ett garantianspråk, kontakta oss så hjälper vi dig gärna vidare.